Discussie (open)

Discussie (open)

Plaats om over onderwijs en geografie te praten

Blijf op de hoogte

Niemand volgt dit.

Digitaal toetsen

P Dekker
    • Iedereen (publiek zichtbaar)

Digitaal toetsen

Gestart door P Dekker 669 dagen geleden Reacties (4)

Hoi,

Wij gebruiken BuiteNLand en willen graag starten volgend jaar in 12 brugklassen met digitaal toetsen met Quayn. Dat is een digitaal toetsprogramma.

De Word bestanden aangeleverd door de uitgever kunnen niet geimporteerd worden binnen Quayn. Handmatig met knippen en plakken kan wel maar dat is ontzettend veel werk. Dus de vraag is of iemand van jullie hier ervaring mee heeft.

m.vr.gr.

Peter Dekker

Amstelveen College

Reacties

• Charlotte Reijnen
        Charlotte Reijnen 669 dagen geleden

Hallo Peter,

De vragen kun je idd alleen door te kopiëren en plakken importeren. Heb je al op de website van de Rode Planeet gekeken? Daar kun je een databank van vragen kopen in WinToets-formaat. Al die vragen kun je gemakkelijk importeren in Quayn. Als ik me niet vergis is die databank er ook voor Quayn. Informeer bij de Rode Planeet!

mvg,

Charlotte Reijnen

• Gotze Kalsbeek
          Gotze Kalsbeek 669 dagen geleden

Peter

Als je bij jullie Quayn account gebruik kunt maken van wintoets kun je daarmee kun je alle toetsen in wintoets 3 die (mogelijk) nog op het schoolnetwerk staan converteren en exporteren naar Quayn. De systeembeheerder van het AC zal wellicht weten of dat spul nog behouden is. Voor dat converteren evt de helpdesk van DRP raadplegen. Die zijn super 

En inderdaad heeft DRP ook een toets archief .

Biedt de methode Buitenland geen digitaal lesmateriaal inclusief toetsen ?

succes

• P Dekker
            P Dekker 619 dagen geleden

Bedankt voor jullie reactie. Beter laat dan nooit.

• Dirk de Jong
              Dirk de Jong 617 dagen geleden

Van Word naar WintoetsVan Word naar Wintoets

Beste Peter,

Ik denk dat het wel kan. Zie de bijlage in deze reactie.

In het kort komt het hier op neer:
              1. Open de toets in Word. Verwijder alles wat geen vraag is (titel, voetteksten etc.)
              2. Maak een schermafbeelding van de bronnen (later te gebruiken als afbeelding)
              3. Plaats aan het begin wat simpele coderegels (zie bijlage)
              4. Plaats codeletters die aangeven waar de stukken tekst voor staan, bijv. een sterretje en een s voor de stam van de volgende vraag, een j voor een juist antwoord, een a voor een antwoordoptie. Zie verder de PDF uit de bijlage. Maak het niet te uitgebreid met de codering, want dat gaat tijd kosten. Sommige dingen kun je sneller aanpassen als je de toets in Wintoets hebt.
              5. Sla de toets op als TXT-bestand en importeer dit in Wintoets (en eventueel vervolgens in Quayn)

Mijn ervaring is dat je hier toch ook nog wel even mee bezig bent. Maar als je kunt samenwerken dan  scheelt dat ook weer.

Wij gebruiken op school niet Buitenland maar de methode "De Wereld Van", van Malmberg. Malmberg biedt de eindtoetsen standaard aan in Wintoets en Quayn. Probleem is daar wel dat er geen tussentoetsen zijn. Ik zou graag samenwerken met iemand die ook Wintoetsen maakt en de methode van Malmberg gebruikt, voor het maken van de tussentoetsen. Meestal geef ik op ongeveer de helft van het hoofdstuk een SO / tussentoets.

mvg,
              Dick